Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 1 June 2011

Gunting dalam lipatan

Salam,

Hai hari ni 1st June.
Kira dah setengah tahun berlalu.
Apa cer?
Setengah tahunb yang saya lalui ni, 
penuh dengan duri dan dugaan.
Manis nya cuma beberapa detik jer.
Tapi apa pon yang terjadi.
Hidup mesti diteruskan.
Takkan nak lari dari realiti?
Takkan nak  menolak takdir yang dah ditetapkan?
Erhhh..sudahlah..




Semalam, saya pergi gunting rambut.
Bukan lah panjang  pon rambutnya.
Rambut saya lebat. 
Saya pulak  bila rambut panjang sikit je mudah kene sakit kepala
Tapi sebabkan  teruk sangat gugurnya.
So elok la dipotong.
Lagipon saya mmg tak pernah berambut panjang.
Tak pernah merasa ikat rambut.




Tapi yang saya menyampahnya.
Everytime saya masuk saloon.
Mesti dorang akan bising cakap, dah pendek ni.
Jangan potong.
Erhhh, rambut  haku suka hati lah.
Lagipun engko  takkan rasa perasaan haku bila tengok rambut sendiri  berguguran setiap hari.
Dah la rambut jenis lebat.
So dalam dok membebel tu , amoi tu gunting juga rambut saya.
Sikit je pon gunting. 
Tapi  bila tengok rambut yang  gunting tu  kat lantai dah mcm gunting sampai botak lak. Hahaha
Baru dia admit yg rambut saya ni gugur n lebat.
Huhhh.. saya tau la apa yang terbaik utk  rambut ni.
T___T
Musim2 panas camni, memang  merimaskan
Lately ni saya memang tak berapa sihat sangat -sangat.
Heyyy bertabahlah..
:))



4 comments:

  1. akhirnya.. ada enrty baru..:p .. lama dah dok tunggu ni..bila midori nk update blog dia..haha.. mm.. pengalaman sendiri.. bila berkawan jgn terlalu mudah percayakan seseorg.. biarlah dia yg dok cite hal dia kt kita.. hal kita? selagi mampu disimpan..simpan je..bahaya oo...apapun.. den suko baca blog hang ..teruskan update blog ye..eh.. betul ke komen ni? ke lari tajuk?? .,..hehe

    ReplyDelete
  2. Hi Kyo :

    Saya takde masalah berkwn ni.Jarang sangat cerita sesuatu yang akhirnya akan menjadi buah mulut orang. Lagi pulak mmg saya jenis susah nak percaya org. Ekceli tajuk tu tade kene mengena dengan cerita. hehehe. Saja jer.
    Thanx nasihat tu yer. Memang kene sentiasa hati-hati. Mulut dan hati orang ni kita susah nak tahu. Kadang depan baik belakang mcm ^_^setan.

    ReplyDelete
  3. ooooO ingatkan jual gunting lipat. Nak cari gunting lipat untuk gunting pembalut buku teks sekolah. Nanti dah gunting boleh le buat lapik meja kopi, takde le kene habuk (lagi lari tajuk he he).

    ReplyDelete
  4. Hi Abglan :

    gunting lipat? wah nostalgia tu.. time sekolah rendah dulu2, memang ada gunting ni. kecik jer dalam bekas empat segi. dan selalu je kehilangan gunting ni. tak pasti ada lagi ke tidak gunting camni. anyway thanx sudi leave comment kat sini.

    ReplyDelete