Salam,
Hari ni genap 10 tahun saya berkawan, bercinta dan berkasih sayang dengan Mr.S a.k.a Husband tersayang.
Tak sangka lama juga kita orang kenal. Hehehe, masa tu saya muda remaja lagi. Sekarang pon muda juga cuma remaja lewat usia la pulak :P~
Memang setiap tahun akan celebrate hari anniversary ni. Tapi tahun ni kita celebrate secara demam panas bersama-sama. Memang sehati sejiwa btol. Hahahah. Saya sedih sebab husband x sihat. Saya sakit takpe. Dia tak boleh. Makin sakin saya rasa bila tengok dia sakit. T_T.
Hari ni husband tidur jer. Saya pon sama. Tak larat nak bangun. Bila dah petang sikit baru kurang rasa demam tu. Bangun makan nasi, mkn ubat. Saya doa sangat semoga husband & saya cepat sihat...
Okey pening ngadap pc lama-2. Nak baring ....bye..!!!
Monday, 10 October 2011
Wednesday, 5 October 2011
Thursday, 29 September 2011
Saya & Frame
Salam,
Dua tiga hari ni, saya kene tinggal kat rumah. Husband outstation. Rasa mcm kehilangan je. Bukan tak biasa pon, kalau saya kat sana mmg sorang juga. Tapi ada orang nak membantu / tengok2 kan. Ni bila dah sensorang kat rumah memang agak payah la dengan keadaan mcm ni. Takpelah, husband pergi sebab kerja. Saya pon tade lah nak cakap apa. takut dia susah hati pulak nak pergi. Mak saya ada hal pula..takpelah tawakal je.. minta2 saya tade pape.
Tadi rasa sihat sikit, kuatkan semangat nak buat kerja sikit. Ada tempahan frame gambar. Nak petang tadi. Memang short notice betol, nasib baik semua bahan2 dah ready tinggal nak gam2 kan jer. Dah alang2 buat kerja tu, buat terus 2-3 frame lebih. Sebelum pukul 5 tadi , orang nya datang ambil kat rumah..Tengah rasa sihat ni boleh la gagah buat. Kalau tetiba tak boleh bangun, hurmm minta maaf je la.
Lately ni mmg teruk sangat tahap kesihatan saya ni.. ada satu hari langsung tak boleh bangun, lemah lesu satu badan.. Esok nya cergas.. time tu lah saya pulun nak buat apa kerja..2-3 hari pastu lesu balik.. Adoiyaiii.. Sedih dengan keadaan diri sendiri. ..takpelah nak merungut sangat pon tak elok.. redha kan je lah ketetuan illahi. Doa saya moga sihat dan kuat mcm dulu. Tak payah nak susahkan husband atau mak untuk urus diri sendiri pon dah bersyukur sangat. T_T
Dua tiga hari ni, saya kene tinggal kat rumah. Husband outstation. Rasa mcm kehilangan je. Bukan tak biasa pon, kalau saya kat sana mmg sorang juga. Tapi ada orang nak membantu / tengok2 kan. Ni bila dah sensorang kat rumah memang agak payah la dengan keadaan mcm ni. Takpelah, husband pergi sebab kerja. Saya pon tade lah nak cakap apa. takut dia susah hati pulak nak pergi. Mak saya ada hal pula..takpelah tawakal je.. minta2 saya tade pape.
Tadi rasa sihat sikit, kuatkan semangat nak buat kerja sikit. Ada tempahan frame gambar. Nak petang tadi. Memang short notice betol, nasib baik semua bahan2 dah ready tinggal nak gam2 kan jer. Dah alang2 buat kerja tu, buat terus 2-3 frame lebih. Sebelum pukul 5 tadi , orang nya datang ambil kat rumah..Tengah rasa sihat ni boleh la gagah buat. Kalau tetiba tak boleh bangun, hurmm minta maaf je la.
Lately ni mmg teruk sangat tahap kesihatan saya ni.. ada satu hari langsung tak boleh bangun, lemah lesu satu badan.. Esok nya cergas.. time tu lah saya pulun nak buat apa kerja..2-3 hari pastu lesu balik.. Adoiyaiii.. Sedih dengan keadaan diri sendiri. ..takpelah nak merungut sangat pon tak elok.. redha kan je lah ketetuan illahi. Doa saya moga sihat dan kuat mcm dulu. Tak payah nak susahkan husband atau mak untuk urus diri sendiri pon dah bersyukur sangat. T_T
Frame gambar yang ditempah tadi, utk Birthday Auntie.
For Sale
...berminat boleh email saya..
Wednesday, 21 September 2011
Monday, 19 September 2011
Friday, 16 September 2011
Meletop
Salam,
Lately ni saya mmg outspoken habis. Dah banyak terpendam tersimpan dalam hati ni. Sabar dah sampai x ckp space. Rupanya saya deal dengan manusia yang tak boleh cakap baik2. Bila kita berlembut. Dia ingat kita bergurau. Dan makin naik minyak pulak dia nak memperlekehkan kita. Ok fine.
Selama setahun ni saya sabar jer dengan karenah & ragam dorang. Lantak la apa kau nak buat. Tapi bila kita lantakkan , eh makin hebat pula nak tunjuk kuasa. Saya manusia biasa punya perasaan. Selagi saya sabar. Saya akan sabar. Tapi this time, cannot.
Last week 1st time saya mengamuk , setelah setahun diam je dengan perbutana dorang. Memang saya bagi habis2 sampai terdiam dia tak terkata-kata. Memang ringan je tangan saya yang sakit ni sepak muka dia. Saya dah banyak kali sound, jangan sampai tangan sy naik kemuka dia. Kalau dah kene mmg bisa. Tapi mmg dia mintak sangat kan.
Kalau dah terlampau banyak sangat menyimpan , sekali keluar memang meletop. Siapa yang ada add FB saya tu, maafkanlah sepatah dua kata2 kesat saya tu. Saya kalo boleh taknak bising2, mengamuk2 tak tentu hala. Tu masa budak2 dulu lah. Skang ni lebih banyak sabar n diam. Tapi dalam sabar2 tu boleh juga meletop kalau x kena gaya..
T_T
Lately ni saya mmg outspoken habis. Dah banyak terpendam tersimpan dalam hati ni. Sabar dah sampai x ckp space. Rupanya saya deal dengan manusia yang tak boleh cakap baik2. Bila kita berlembut. Dia ingat kita bergurau. Dan makin naik minyak pulak dia nak memperlekehkan kita. Ok fine.
Selama setahun ni saya sabar jer dengan karenah & ragam dorang. Lantak la apa kau nak buat. Tapi bila kita lantakkan , eh makin hebat pula nak tunjuk kuasa. Saya manusia biasa punya perasaan. Selagi saya sabar. Saya akan sabar. Tapi this time, cannot.
Last week 1st time saya mengamuk , setelah setahun diam je dengan perbutana dorang. Memang saya bagi habis2 sampai terdiam dia tak terkata-kata. Memang ringan je tangan saya yang sakit ni sepak muka dia. Saya dah banyak kali sound, jangan sampai tangan sy naik kemuka dia. Kalau dah kene mmg bisa. Tapi mmg dia mintak sangat kan.
Kalau dah terlampau banyak sangat menyimpan , sekali keluar memang meletop. Siapa yang ada add FB saya tu, maafkanlah sepatah dua kata2 kesat saya tu. Saya kalo boleh taknak bising2, mengamuk2 tak tentu hala. Tu masa budak2 dulu lah. Skang ni lebih banyak sabar n diam. Tapi dalam sabar2 tu boleh juga meletop kalau x kena gaya..
T_T
Wednesday, 7 September 2011
Die ..die.. kill...killl...
Salam,
Saya dah lama nak beli machine die cut ni. Dari tahun 2007 lagi.. tapi masa tu susah nak beli kat sini. coz x byk kedai jual brg2 raw utk craft ni. Kalau ada pon mahal gila setelah di mark up dgn mcm2 kos. Masa tu nak beli pon lebih kepada keinginan nak memiliki je. Bukan beria sangat. So pendam kan je lah hasrat tu.
Tapi skang ni, memang harus beli lah. Untuk memudahkan kerja2, potong memotong shape, kertas, kain etc2. Kalau nak buat manual guna gunting, setakat 2-3 kpg tu larat la. Kalau dah beratus keping.. mau gunting jari je trus kan. Nak lagi skang ni banyak job masuk. Alhamdulillah rezeki. -(rezeki org teraniaya ).
Saya usha kat kedai craft The Curve sana tu, agak mahal la.. Kebetulan ada org jual dgn harga berpatutan, brg pre-order dr US. Kene dengan budget saya. So, dah tiba masa nya nak angkat satu. Sempena hadiah besday pon iya juga. Husband dpt bonus + angpow raya dr boss dia. So adalah bahagian saya juga. Hahaha.. Husband bagi beli ...setelah sakit telinga dgr bini dia memekak ckp sakit tgn..T_T..
Saya dah lama nak beli machine die cut ni. Dari tahun 2007 lagi.. tapi masa tu susah nak beli kat sini. coz x byk kedai jual brg2 raw utk craft ni. Kalau ada pon mahal gila setelah di mark up dgn mcm2 kos. Masa tu nak beli pon lebih kepada keinginan nak memiliki je. Bukan beria sangat. So pendam kan je lah hasrat tu.
Tapi skang ni, memang harus beli lah. Untuk memudahkan kerja2, potong memotong shape, kertas, kain etc2. Kalau nak buat manual guna gunting, setakat 2-3 kpg tu larat la. Kalau dah beratus keping.. mau gunting jari je trus kan. Nak lagi skang ni banyak job masuk. Alhamdulillah rezeki. -(rezeki org teraniaya ).
Saya usha kat kedai craft The Curve sana tu, agak mahal la.. Kebetulan ada org jual dgn harga berpatutan, brg pre-order dr US. Kene dengan budget saya. So, dah tiba masa nya nak angkat satu. Sempena hadiah besday pon iya juga. Husband dpt bonus + angpow raya dr boss dia. So adalah bahagian saya juga. Hahaha.. Husband bagi beli ...setelah sakit telinga dgr bini dia memekak ckp sakit tgn..T_T..
Big Shot Machine.
This is a stylish black and pink machine that works with the entire Sizzix product library including the biggest and smallest dies and most exciting techniques.
This ultimate roller machine cuts everything from cardstock to fabric and many things in between.
The Big Shot comes with a pair of Standard Cutting Pads and the Multipurpose Platform which makes all Sizzix components compatible with the Big Shot Machine and even works with other brands' dies and embossing tools! Machine measures 6-1/2x4-1/4x8-1/2in.
Shipping Weight: Approximate 6kg
(dies and embossing folder sold separately)
This ultimate roller machine cuts everything from cardstock to fabric and many things in between.
The Big Shot comes with a pair of Standard Cutting Pads and the Multipurpose Platform which makes all Sizzix components compatible with the Big Shot Machine and even works with other brands' dies and embossing tools! Machine measures 6-1/2x4-1/4x8-1/2in.
Shipping Weight: Approximate 6kg
(dies and embossing folder sold separately)
Subscribe to:
Posts (Atom)






