Daisypath Anniversary tickers

Thursday 14 July 2011

Sebagai manusia ....

"...... aku sayang padamu !!!"

Itu kata Laksamana Sunan atau nama sebenarnya Saifudin
lelaki berduka dari Tanah Rencong..

..........
 
Terjebak dengan novel trilogi cinta epik Laksaman Sunan , 
novel tulisan Ramlee Awang Murshid.



Novel ni ada 5 buku semua nya,
Kene baca kelima-limanya baru tahu asal usul cerita Laksaman Sunan ni.


Asalnya, saya terjebak dengan  novel ni, kerana mimpi.
Saya bermimpi,  berjumpa dengan mahkluk seperti manusia, putih seperti kapas, 
bezanya cuma mahluk itu bersayap.
Dalam mimpi tu, saya bertanya siapa mahkluk tu.
Mahkluk tu  cakap dia mahkluk tuhan,
hidup lebih awal dari  manusia dijadikan.
Saya tersedar , waktu azan subuh.
Mimpi tu habis macam tu je.
Memang mimpi mainan tidur kata orang,
tapi mungkin boleh jadi petunjuk atau apa saja.
Ntahlah.. susah nak cakap tentang hal ni.
 
Jadi saya cerita dengan seorang kawan ttg mimpi saya tu.
Dia cadangkan saya baca novel trilogi epik Laksaman Sunan.
Sebab dalam novel tu, ada cerita ttg manusia bersayap tu.
Tapi tak berapa lengkap ttg asal usul kejadianya.
Sumber lain yang saya baca, memang ada mahkluk ni.
Dikenali sebagai Al-Hin..
Sama ada betul atau tidak mimpi ..hanya Allah yang tahu.

Kerana semangat nak tahu sangat ,
saya ambil masa 4 hari je nak habis kan 5 novel tu.
Thanx kat kawan yang datang ziarah saya masa kat  ward hari tu.
Macam tahu-2 je saya nak beli novel ni.
Dia datang bawak novel sebagai buah tangan.
:)

2 comments:

  1. karya ramlee awang murshid.. sangat best.. :)

    ReplyDelete
  2. Kyo : yup memang best. bila baca novel dia tu, ada satu perasaan yang x leh nak cakap la. hihihih..

    ReplyDelete