Daisypath Anniversary tickers

Monday, 9 May 2011

Di angin lalu.....

Salam,

Hari ni taknak cerita pasal Etude House.
Nak cerita tentang hal lain.


Pernah tak  mengalamai situasi begini?

 Diri sendiri mcm tade hal je dgn orang lain.
Orang ajak  mkn, ko makan. 
Walaupon ko x berapa nak suka mkn kat tempat tu.
Tapi sebab malas la nak banyak cerita.
So ko jadi pengikut jer.Ala, mkn je lah, 
sesekali tukar selera. Ikut selera orang.
Bukan mati pon, bukan dia suruh ko mkn racun kan.
Tapi tade la mengikut secara membuta tuli.
Orang minta tolong, ko pon tolong semampu mungkin.
Sebab  ko malas nak berkira.
Ala , ada apa hal kan. bukan  susah pon. 
Kata sekadar termampu terdaya.
Mengharap balasan?
Langsung la tidak.
tapi takkan orang dah tolong , 
kau tak reti pulak nak cakap terima kasih.
Tu namanya, BIADAB.


Lagi,
Orang nak bertanya kat engko ttg sesuatu,
Tapi dia langsung tak mulakan dgn cara yg baik. 
Macam berbahasa basi dulu.
Nak tanya khabar pon susah ker?
Ni direct terus pergi soklan, hujung-hujung terima kasih pon tade.
tapi  x menyabar2 nak kan jawapan.
Tapi sebab ko  malas nak berkisah kan
engkau jawab je.
Sekali dua tape la,
3-4 kali heyyy engkau ni datang dari rumpun budaya mana?
Sekolah dulu tade belajar  sivik ker?
Karang  cakap BIADAB lagi sekali marah pulak.
Kecik hati.
Hati orang  ko tatau pulak nak jaga.
Heyy macam-macam hal la kan.

Tu kalau masuk kes pinjam meminjam lagi haru.
Dia mmg tade duit. Tapi selera besar mcm dinasor.
Kalo boleh klcc tu dia nak beli.
Tapi 50sen pon nak mintak pinjam kat org.
Malu ke tak?
Kalau reti malu dia tade wat hal camtu.
Orang kata ukur baju bdn sendiri,
Kalau engkao  pakai baju  XXL.
Jangan la engkau beli  baju size XXS.
Kalau  muat pon, boleh masuk tak kepala je kot.
Huhuhu....
Depan org tunjuk dia kaya, byk duit.
Tapi belakang  pinjam hutang sana sini.
Bila mintak susahnye nak bayar.
Dah  mcm haku pulak yang  berhutang dgn dia.
Manusia ni mcm2.
Itu belom masuk bab lain lagi.
Bukan nak berkira ke apa. tapi kalau kita balik di kata-kata.
Lu pehal bro? Nak makan kaki ker?
Huhhh..

Sabar pon ada tahap.
Ini kes hilang sabar la ni.
Kalu disimpan makin melarat.
Kalau dipendam jadi dendam.
Lain pulak jadinya,
Dah la cukup sampai disini.
Fuhhh..lega rasanya..









4 comments:

  1. hi dijah : hahaha tade apa.. ni sesi luahan hati sendiri ni.. biasa la bila mood P dtg, dia jadi sensitip sket.. :)

    ReplyDelete
  2. kes akak lebih kurang macam sy la..kadang2 terkena jugak dengan org mcm ni tp paling tensen sekali dengan org yg tanya pendapat kita lepas tu kritik plak..kata tanya pendapat,kalau tak betul bg la pendapat dia elok2..ni tak..kondem mcm dia je yang betul..berlagak pandai yg amat..sabo je la

    ReplyDelete
  3. slm...sabar je la kak..da wat blog post ni pun meluahkan apa yang terpendam..huhu..harap2 org tu baca...haha

    ReplyDelete