Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 10 May 2011

RM1 vs. RM1000000

Tadi tghari, turun beli  nasi.
Jarang mkn nasi lunch hour.
Slalu  makan roti je.
Kes malas nak turun bawah.
Paling rajin pon  pergi pantry buat milo, cicah beskot.

Tapi tadi, saya  sorang2 je kat  opis.
Team department sy  pergi  training.
Saya x ikut.
Tade kene mengena dgn saya.
Jadi tinggal lah gua sebagai penuggu gua office.
Bosan nak mam...
dengan matahari punya lah terang kat saya ni.
Ekon yang sejuk mcm bilik mayat ni. Rasa mcm kat tepi unggun api.
Melekit punya panassss.

Arghhh, turun la cari makanan.
Apa nak makan aaaa?
Subway? Bosan.
Kepcy. Muak.
Mamak? bek haku mkn biskut pantry.
Nasi campur? Ok gak.

So,  saya jalan selow2 pergi cari Lori putih jual nasi campur.
Susah woii nak mkn sini.
Fastfood byk. Mamak banyak. <-- dah  sama mahal dgn fastfood. T___T
Melayu nye makanan susahhhh.
Kalau ada pon ni la kat tetepi jalan.
Kat lori. Tu yang malas turun bawah ni.
Panas pon satu hal.

So, sy amik nasi putih, letak sayur sket, ayam goreng  seketul, sambal belacan. Pastu ambik bergedil satu.
Skali, ada satu kereta fairlady ni  berenti btol2 dpn lori ni.
Kuar la satu awek cantik  baekk punye.
Seksi wooo, taula musim panas kan.Huhuhu..

"kak, bergedil ni inti apa dalam?"
-mcm2 ada ni dik, daging,serbuk cili,serbuk apa ntah, daun sup,bawang blablabla..
"wooo, banyak campur la ni. sedap ke ni kak?"
- try la dulu dik, nak cakap pon susah, kang  org kata angkat bakul sendiri.
"bg plastik tu kak,erm ni berapa sektul ni?"
- seketul rm1 dik"
"woiii mahalnya, ntah sedap ntah tidak, saya ambil 6 ketul -rm5 dah la ye kak"
-x dapat la dik. memang harga dah murah la tu, org lain  buat tade letak brg byk cam akak.tapi dorang jual rm1 jugak
"Ala boleh la kak, meniaga tepi jalan je pon. tade bayar sewa...blablallabllala."


Saya , ngan  beberapa org len pon cam  menonton drama swasta lak kat situ tadi.
Dalam hati cakap, kereta dah mahal, baju dah  seksi. Muka cantik. purse dia tu koman2 pon  ada 2-3 ribu juga. Tapi  engkau nak beli bergedil  sebiji rm1 pon  nak berkira bertekak dgn orang?
Haiyohhhh.. rasa cam nak bayarkan je begedil dia tu.

Saya tatau la mahal ke tidak  begedil tu sebiji RM1.
Coz saya jarang beli. Bagi saya  ko ada duit, ko nak makan. Alahai takat  singgit pon nak berkira ker?
Pk sikit la zaman skang ni, mana ada mende murah. Ko nak kenc!ng pon kene bayar kan.

Agaknya dia malu kot, orang semua  pandang dia. cepat2 dia ambik brg ,bayar n blah.
Pastu  mulut2 tade insuran yang menonton drama tadi pon mengomen la.
Kereta dah  ratus ribu tu. Beli begedil pon nak tawar2.potpetpotpetbalbalbal..
Saya pon cepat2 suh makcik tu kira n blah juga. Panas laaa. X pepasal gua dah delay kat situ 5-10 minit  coz nak bagi lalun drama swasta ni  berlangsung.


 Ini lah roman erhh bergedil  kontrovesi tu.

Naik opis, saya pon makan lah. Memang berbaloi la  Rm1, sedap. Terasa rempah ratus n daging tu. Kira berbaloi-baloi lah. Terpikir juga, patut la boleh pakai  kereta mahal tu, kedekut. So duit  leh save banyak beli benda lain. hahahaha..


Macam-macam ragam ....

3 comments:

  1. eh..eh...ade jugak ek??die x rase pape ke time tgh ckp tu??kalau saya kak,senyap2 aje...haha..saya pulak yg tlg malu bace bende ni...haha

    ReplyDelete
  2. Mia : Dalam dunia skang ni ada mcm2 jenis org. Ada yg nampak kaya tapi kayap. Ada yg nampak x kaya, tapi walllaaa kaya. Ishhh mcm2 ada la. Tak leh nak judge dr segi luaran. Hehehe..

    ReplyDelete
  3. aah...setuju2..sgt setuju tuuu

    ReplyDelete