Daisypath Anniversary tickers

Monday 4 April 2011

Etude House Makeup's : Miss Tangerine Lip Tint @ UPDATE!!!


Salam


Hari ni saya nak review sket tentang produk baru Etude House yang tengah hangat meletop-letop.BoooOOmmm KKkkeebbbBBaaAAbBbbooOooOOmmMMMm. Fuhhh~~
Miss Tangerine Soda Lip Tint.

Saya beli Miss T Soda Lip Tint ni, 31 March baru ni. Dan baru je guna -3 kali. Ermm, memang cantik la. Bila disapu pada bibir. Nampak natural la bibir tu merah. Tapi dia adalah sangat mengeringkan bibir saya. So, saya kene apply lip gloss pulak lepas sapu kan lip tint ni..Arghh satu keje pulak nak kene bawak dua2 ni utk touch up.. Nak guna lip tint ni kene shake dulu. Supaya dua layer tu menjadi satu warna merah yang pekat dan cantik. :P~

Tapi, pagi tadi bila saya nak guna.. Saya  tengok dah jadi 3 layer dalam tu. Layer bawah sekali ada serbuk kilat2 tu.Sorry tatau pe nama dia. Then layer kedua warna merah dan menjadi dadih T_T, dan layer atas air soda? Hahaha, tatau juga apa dia tu. belasah je..

Gambar ketiga tu saya terbalik kan botol lip tint tu. layer merah dadih tu mcm pejal sket. Dan bila saya tarik penutup ke atas sket. nahh dadih tebal tu melekat pada berus lip tint... Huhuhu bila dah goncang dia mcm x smooth. T_T. Dan nampak  bubble minyak bercampur air dlm tu. Kenapa erh jadi mcm ni?? Da masuk angin ker? hahaha..



So, kesimpulanya .. saya tak berapa suka dengan Miss Tangerine Soda Lip Tint ni. Sebab utama adalah dia mengeringkan bibir saya. Bila kering warna merah tu pon bercapuk2 kat bibir. Look very ugly la pulak..So nampak gayanya saya akan sedekahkan  Miss Tangerine Soda Lip Tint kat adik saya .





 UPDATE :
5 APRIL  '11


 Okey, tadi lepas kerja, saya pergi E.H nak tanya kenapa Miss Tangerine Soda Lip Tint saya jadi mcm gambar kat atas tu. S.A.. cakap memang akan jadi mcm tu. So dia pon ambil tester yang ada tunjuk kat saya. Okey , makna nya Miss Tangerine Soda Lip Tint saya tu x rosak pon. Hehehe..tapi saya memang tak sesuai la guna Miss Tangerine Soda Lip Tint ni. Sebab  pakai sikit je dah  jadi kering bibir. 

7 comments:

  1. nape jadi macam tu kak,betul ke masuk angin?(bersungguh sy nak pcaya hehehe)

    ReplyDelete
  2. Alia : ntah la akak pon tatau napa dia camtu. masuk angin tu.. akak sendiri yang cakap. hahaha. tapi sentiasa tutup je botol tu. tatau la memang dah 2-3 kali guna jadi camtu kot..

    ReplyDelete
  3. yeke..syg la sebab baru guna 2-3 kali kan..ish3..ape2 pun suka review akak yg ini..like banyak2 kali hehehehe

    ReplyDelete
  4. Slm,wow,,maybe keadaan temperature kowt..n lagi satu..cube akak try tny SA tu...hehe..mesti die tau kenape camtu....

    ReplyDelete
  5. alia & nurul : ok akak da g tanya td kat e.h. mmg gitu roman erhh.. bukan rosak or masuk angin. so save dipakai. but x sesuai utk akak. hehehe,,kering bibir

    ReplyDelete
  6. owh..rasenye lip tint mmg sume cmtu..haha..kite punye lip tint bkn dr EH la..pun kering jugak sbb bibir kte mmg kering pun..maybe kene pakai lip base dulu kot..x penah try lak

    ReplyDelete
  7. Mia : ye lah kot sme lip tint jenis layer ni mengeringkan. :)

    ReplyDelete