Daisypath Anniversary tickers

Sunday 24 April 2011

.... ya, gua rebel person.. so?


Salam,


Harap2 ujung bulan lima ni..
Gua free and easy..
Gua harap boss kick gua  esok.. 
Susah sangat dia nak lepas gua.
Gua benci kerja dengan manusia  mcm ni.
Jiwa gua terkurung.
Jiwa gua sengsara.
Huhhh.. 


Gua dah plan  hal ni lama sangat  dah.
Gua nak pergi cari something yang dah hilang dari soul gua
Gua nak  kembali  ke landasan yang gua cipta dulu.
Gua nak gunakan  apa yang gua ada.
Gua nak bantu dia...


Arghhh..
Susah  nak cakap.
Ni gua dengan Allah je tahu.
Gua dah dapat apa gua nak.
Cuma masa je , taknak geng  dengan gua nak buat benda ni..

Gua nak start balik jadi artist jalanan.
Gua nak  dia cakap, hoii  lu  wat kerja ni sesia lah.
Gua nak dia kagum dengan hasil kerja gua..
Gua nak dia marah gua hari2..
macam dulu-dulu.
Dia tegah gua  jadi mcm ni.
Sebab  dia cakap ini  buang masa.
Sebab dia cakap gua  asyik hidup  dalam  kenangan. 
dia cakap gua terlalu simpan semua ..
sampai gua  jadi macam ni..

Dia fikir gua tak boleh  cari rezeki  dengan  kerja ni.
Heyy.. gua dah buktikan pada dia. 
Gua dah bagi lebih dari apa yang  "engineer2" dia bagi kat dia.
Memang  gua rebel person.
Tapi gua tak pernah lupa dia siapa.
Gua manusia tak pernah lari dari janji.


=========================================


 Gua nak  kuarkan satu  artwork tentang  soul dia.
Seyes gua nak  ceritakan  hidup dia dalam  artwork gua.
 Gua nak mendalamai perasaan dia. 
Gua nak luorang tahu.. cerita jiwa yang menderita.
Jiwa yang susah  lu orang nak faham dengan kata-kata.
Sebab lu orang tak pernah merasai apa yang tuhan  dah  uji dia.
Mungkin lu orang  fikir ini,cuma sampah
Tapi lu orang tak tahu. 
Sebab lu orang  bukan dalam cerita  ni.
Gua nak  engineer dia melutut sembah pada dia.
Gua nak  dia tahu, engineer dia ciptakan tu, bukan seperti yang dia harapkan.
Gua nak dia tahu. gua juga sehebat  engineer dia.
Gua taknak dia bezakan engineer dia dengan gua yang picisan ni.
Gua janji dengan diri sendiri. 
If gua  gagal dalam  impian gua ni.
Gua bakar  semua artwrok gua. 
Dan gua tak akan sesekali lagi, mengaku gua ni  artist
Gua dah cukup penat  bila, gua selalu dibeza-bezakan.
....




No comments:

Post a Comment